איך לקנות בגדים אונליין? טיפים לקניה מהנה ובטוחה

הקורונה שינתה סדרי עולם, כשסגר רודף סגר וכולם צפונים בבתים, כולם עוברים לרשת לקנות מהסופר, להזמין אוכל וגם אופנה. אך אופנה זה קצת יותר מורכב, יש מידות, גזרות וסגנונות וכל יום צצים אתרים חדשים ולא לכולם הלקוחות חשובים. אז איך עושים זאת? איך לקנות בגדים אונליין בכיף ובבטחה? הנה כמה טיפים חשובים.

 

איך לקנות אופנה אונליין

פוסט מאת מאיה מלר מסוכנות האיקורמס The E-Boutique

עד לפני מספר שנים בכל פעם שרצינו לקנות פריט אופנתי חדש נאלצנו לכתת רגלנו בין החנויות השונות, היום על מנת לקנות פריט כלשהו, אנחנו צריכים בעיקר לאמץ קשה את ה … אצבעות. השאלה היא לא האם לקנות ברשת, אלא איך לקנות בגדים אונליין כך שנוכל להנות הן מהקניה והן מהבגד עצמו.

אמינות זה דבר ראשון

יש היום אלפים רבים של אתרי אופנה אונליין המציעים לנו לקנות בקלילות רבה – איך אפשר לדעת שאנחנו קונים מאתר אמין  שלא רק ישלח לנו (ובזמן) את המוצר שאותו רצינו, כפי שהוצג באתר, אלא גם לא יעביר את הפרטים האישיים שלנו וחלילה לא יעשה בהם שימוש לרעה?

* עדיף לקנות מחנות מוכרת ו/או שיש לה ביקורות

יש היום מאות אלפי אתרי אופנה בארץ ובחול והתחרות קשה ולא כולם יכולים לשרוד. אתם לא רוצים להיות אלו שיקנו באתר שיום אחרי זה יעלם. לכן כדאי להקטין סיכונים: לקנות מאתרים שאתם מכירים, קיבלתם עליהם המלצה או שיש ביקורות עליהם בגוגל/פייסבוק ושאר הרשתות החברתיות. וכן ודאו כי יש לכם יכולת ליצור קשר עם שרות הלקוחות של החנות וכי יש מי שיענה לכם לשאלות או בעיות.

* קנו מאתר מושקע

אם אתם רוצים לקנות מאתר אמין – קנו מאתר מושקע, המציג מספר צילומים איכותיים של כל אחד מהפריטים (ניתן לעשות זום ולראות בדיוק איך נראה הפריט) עם פירוט הרכב החומרים הוראות כביסה, טבלת מידות אם צריך וכל מידע רלוונטי.
אתר שלא משקיע בנראות המוצרים שהוא מוכר – לא ישקיע גם בלקוחות, אז מומלץ לדלג ולא לקנות.

* משקיעים גם במדיות חברתיות

עוד אינדיקציה לרמת ההשקעה של האתר והרצינות שלו היא ההשקעה במדיה חברתית, רגע לפני שאתם שולפים את כרטיס האשראי כדאי לבדוק למשל כיצד נראה דף הפייסבוק והאינסטגרם שלהם וכיצד עונים שם לשאלות האוהדים.

* מאובטח כראוי

ודאו כי האתר מאובטח כראוי וכי זה מצוין באתר באופן בולט וברור. ממש לא כדאי שפרטי כרטיס האשראי שלכם יגיעו לידיים הלא
נכונות.
וכן בדקו כי כתובת האתר מתחילה באותיות HTTPS וכי יש אייקון קטן של מנעול בצמוד לה,

איך לקנות בגדים אונליין

* משלוחים והחזרות

איך אתם אמורים לקבל את המוצר שהזמנתם? בדואר? על ידי שליח? כמה תעלה לכם כל אופציה?
ומה קורה במקרה ואינכם מרוצים ממה שקיבלתם? האם תזוכו בסכום המלא? תוך כמה זמן אתם יכולים להתחרט על הקניה?
אלו שאלות מאד חשובות, חשוב מאד לבדוק אותם היטב לפני.

 

אחרי שווידאתם כי האתר נראה אמין ובטוח להזמנה, הגיע הזמן לבחור את הבגד שחשקתם בו

אלהים נמצא בפרטים

* תמונות ברורות

תמונות מעולות וברזולוציה גבוהה שמראות את הבגד עד רמת התפר ומרקם הבד, מעבר לזה שהן חשובות להבין את איך באמת הבגד הנראה, הן מצרך יקר ומראות על השקעה. אם הגעתם לאתר ואתם רואים תמונות לא איכותיות, רוב הסיכויים שהן נלקחו מהיבואן (ואם תחפשו בגוגל, רוב הסיכויים שתראו עוד אתרים המוכרים בדיוק את אותו פריט) מראות על חוסר רצינות והשקעה.

* תיאור מוצר מפורט על כל מאפייניו ותועלתיו

תיאור מוצר מושקע שכולל את הן את המאפיינים (מידות, צבעים, חומרים, פיצ'רים וכו) והן את התועלות (מה שלעיתים בסופו מוכר את המוצר) מראה על רצינות וחשיבה רבה על הלקוח. אם אתם רואים חנות שלצד השמלה שהיא מציעה למכירה אין תיאור ו/או מידע – זה לא הפריט בשבילכן.

זהו קונים

* וודאי שהבגד מתאים מכל הבחינות

אמנם בארץ מחייבים אפשרות החזרה וזיכוי תוך 14 יום, אך למי יש כח להתעסק עם זה? עדיף לבחון היטב את הפריט קודם, לוודא עד כמה שניתן כי הוא מתאים ורק אז לקנות.
אז חשוב לקרוא את כל המידע הקיים על הפריט, להסתכל היטב על התמונות (כולל זום) אם יש שאלות וניתן – ליצור קשר עם שירות הלקוחות/בעל החנות, חשוב מאד לבדוק את טבלת המידות גם כאשר מדובר בנעליים.

 

* בחרו את אפשרות השילוח הכי נוחה לכם

ברוב האתר יש מספר אפשרויות שילוח. לכל אפשרות יש את הזמן והמחיר שלה. בחרו את האפשרות שהכי נוחה לכם הן מבחינת הזמן והן מבחינת העלויות. חשוב להתאים ציפיות – אם בחרתם משלוח עם דואר ישראל, דעו שזה עלול לקחת זמן. אל תצפו לקבל את החבילה שלכם תוך יומיים-שלושה. אם אין אפשרות שמתאימה לכם (רוצים בזמן קצר יותר/משלוח לחול וכו)  – צרו קשר עם שירות הלקוחות ודבר איתם.

 

* תנו מינימום פרטים

בחרתם את הבגד שחשקתם בו והגעתם לדף התשלום, תנו את מינימום הפרטים ההכרחיים להזמנה ולתשלום: שם, ת.ז, טלפון, כתובת ופרטי כרטיס האשראי – אין שום צורך להוסיף עוד מידע עליכם ופרטים.
אם אתם עדיין חוששים להוסיף אונליין את הפרטים – צרו קשר עם שירות הלקוחות ועשו דרכם את ההזמנה.

 

חבילה הגיעה

 

בדקו היטב מה קיבלתם

פתחו את החבילה ובדקו את התוכן:
האם כל מה שהזמנתם הגיע?
האם אלו בדיוק הבגדים שהזמנתם: הצבע, המידה
האם אין פגמים (בייצור או שקרו במהלך המשלוח)

אם הכל בסדר – תהנו ואל תשכחו לפרגן.

אם יש בעיות – לא להתבייש להחזיר – זאת זכותכם, ואל תחכו לרגע האחרון, החזירו מייד (יש נטיה לשכוח מזה)

קנייה נעימה

 

מאיה, כותבת הפוסט, מסוכנות האיקומרס THE E-BOUTIQUE, מלווה יזמים שרוצים להקים חנות וירטואלית, משלב הרעיון, ההקמה, ניהול ושיווק.

עוד פוסטים שיכולים לעניין אותך

איך לקנות חכם ויעיל?

איך לבנות מלתחה שיש בה תמיד מה ללבוש?